• soms willen we iets onder de aandacht brengen, verzameling vintage fototoestellen

Soms willen we iets onder de aandacht brengen

Omdat het leuk is om te weten...

Medusa.nl ALTIJD EEN PASSENDE WEBOPLOSSING

Online marketing is populair bij webwinkels

Dat blijkt uit het onderzoek `Zoekmachinemarketing in de thuiswinkelbranche 2009`, uitgevoerd door bureau Traffic Builders in samenwerking met MarketShare. De belangrijkste doelstelling voor het inzetten van online marketing is het genereren van leads (35,9%), gevolgd door de online verkoop van producten (23,3%). Voor 17,5% is het vergroten van de online zichtbaarheid het belangrijkste doel.

Van de respondenten is 62% zeer tevreden over de resultaten van zoekmachine-optimalisatie en 47,3% is tevreden over de resultaten van adverteren in zoekmachines. De financiële crisis heeft bij 76,5% van de respondenten geen invloed op de investeringen in online marketing, 64,2% zal in 2009 zelfs meer investeren in zoekmachineoptimalisatie dan in 2008. De bestedingen aan offline media blijven gelijk, en 41,8% van de webwinkels geeft dit jaar minder uit aan print media.

Brancheorganisatie Thuiswinkel.org telde begin 2008 zo`n 20.000 webwinkels in Nederland. De online consumentenbestedingen kwamen vorig jaar uit op 5,5 miljard euro. Vergeleken met 2007 is dat een toename van 25%. De reguliere detailhandel noteerde een omzetgroei van 2,7%.


Heb je een vraag over websites?Wij helpen je graag verder, vrijblijvend en kosteloos!
Neem gerust contact met ons op.

  Bel ons op 040-7470070

  Mail ons met een vraag of... om gebeld te worden.

Zegt het
voort!

Product aanbod

Berichten

Naar bovenkant pagina