Thought leader: krijg aandacht door je expertise
Thought leadership betekent dat een individu of bedrijf in een specifiek vakgebied wordt gezien als autoriteit met een toonaangevende expertise. Deze ‘gedachte leider’ heeft een positie waarbij een dienst of product dat deze ‘thought leader’ aanbiedt kan rekenen op extra aandacht en bovengemiddeld vertrouwen. Het is dus commercieel interessant om als zodanig in beeld te komen in de markt waar je je op richt.
Dat kan al door berichten die jij interessant vindt te delen in je netwerk. We mogen veronderstellen dat je iemand bent die bij wilt blijven in het vakgebied en regelmatig het een en ander leest. Hierbij vorm je je een mening over de inhoud van een artikel. Als je het een interessante bijdrage vindt aan je vakgebied deel je het bericht met anderen. Door hier een doorgeefluik te zijn van relevante berichten profileer je je vanzelf als expert. Maar hoe doe je dat precies?
1 - Wat is jouw onderwerp?
Het eerste wat je moet doen is een onderwerp kiezen. Dat moet smal genoeg zijn om als ‘jouw’ onderwerp herkent te worden en breed genoeg zijn om het over verschillende aspecten te kunnen hebben.
2 - Lees alles over het onderwerp
Het is belangrijk dat je alle artikelen over dit onderwerp leest. Met de tool Google Alerts blijf je op de hoogte van nieuwe content op jet internet over je onderwerp.
3 - Deel de interessante artikelen
Je bouwt thought leadership op door het delen van kwaliteit en er je mening bij te geven. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Dus deel informatie die je gelezen hebt en je werkelijk als de moeite waard beoordeelt.
4 - Schrijf zelf blogposts
Schrijf je zelf graag dan is dat de uitgelezen manier om je te onderscheiden van andere experts. Want zo laat je zien dat je een échte thought leader bent met een bijzondere kijk op ‘jouw’ onderwerp.
Bron: marketingfacts.nl