Medusa.nl ALTIJD EEN PASSENDE WEBOPLOSSING

Nieuwsoverzicht

E-mail belangrijker en effectiever door coronacrisis

E-mail belangrijker en effectiever door coronacrisisHet belang van e-mail blijkt door de coronacrisis te zijn toegenomen. Dit is de conclusie na onderzoek van de DDMA Commissie E-mail. 72 procent van de Nederlandse marketeers beschouwt e-mail als een belangrijker marketingkanaal dan voor de crisis.

 

Effectiviteit gestegen, conversies omhoog

46% van alle organisaties zagen de open- en klikratio’s van hun e-mails stijgen, slechts 8% ziet een lichte daling in openratio’s. Daarnaast ziet 35% het aantal conversies als resultaat van e-mailmarketing omhoog gaan. Organisaties die zich richten op consumenten (17%) of op zowel consumenten als zakelijke klanten (17%) zijn het meest succesvol. Bij 35% is het aantal conversies gelijk gebleven.

 

Zet in op online verkoop in coronatijd

Corona activiteiten - Zet in op online verkoop in coronatijdAlles is anders in deze coronatijd!

Van de ene op de andere dag staan duizenden ondernemers voor een compleet onverwachte situatie. Nu fysieke winkelen moeilijker is, slaan mensen online hun slag. Wil jij ook je afzetmogelijkheden vergroten met online activiteiten en heb je nog geen webshop? Wij kunnen je helpen. Voor een aantrekkelijk maandbedrag, door gespreide betaling over een jaar voor de complete kosten van de site, kunnen wij je snel voorzien van een aansprekende, effectieve en professionele webshop.

 

In een poll van Editie NL onder 6.700 mensen zegt 32 procent sinds de coronacrisis meer uit te geven aan online shoppen. Tegelijk verschuift de aandacht van de consument. Vooral eten en drinken wordt veel online besteld maar ook de online verkoop van drogisterijen gaat bijna drie keer zo hard. En niet te vergeten de sport-, huis- en tuinproducten. De verkoop hiervan is met tientallen procenten gestegen. 

In een infographic van DPG Media wordt dit veranderde consumentengedrag inzichtelijk gemaakt.

 

Nominette levert nu óók gedessineerde mondkapjes

Nominette levert nu óók gedessineerde mondkapjesMedusa klant Nominette heeft haar webshop assortiment uitgebreid met gedessineerde mondkapjes.
Het wasbare mondkapje beschermt jezelf en anderen. Dit mondkapje is geweven met een 2-laags filter. Je krijgt er 2 meter elastiek bij geleverd. Dit haal je door de gaatjes en knoop je op jouw maat.
Het advies is om het mondkapje dagelijks te wassen.
De mondkapjes zijn niet gecertificeerd en dus niet geschikt voor professionals in de medische sector maar bedoeld voor consumentengebruik.

Kijk op nominette.nl/Mondkapjes voor de verschillende mogelijkheden.

 

Nominette, een klant van Medusa, levert mondkapjes!

Medusa klant Nominette levert mondkapjes uit voorraad!Onze klant Nominette biedt mondkapjes aan in de webshop! Medusa is al jarenlang verantwoordelijk voor de functionele ontwikkeling, het technisch beheer en de bouw van de Nominette webshop.  

Met het wasbare mondkapje bescherm jezelf en anderen. Dit mondkapje is geweven met een 2-laags filter dat geweven is door het zusterbedrijf EE Labels. Je krijgt er 2 meter elastiek bij geleverd. Dit haal je door de gaatjes en knoop je op jouw maat. 

Het advies is om het mondkapje dagelijks te wassen.

Let op! Dit mondkapje is niet gecertificeerd en dus niet geschikt voor professionals in de medische sector maar bedoeld voor consumentengebruik.

Ze worden geleverd in een set van 5 mondkapjes.

 

Ook in 2020 is de klant een mens met gewoonten, behoeften en emoties, maar…

Ook in 2020 is de klant een mens met gewoonten, behoeften en emoties, maar…Er zijn wel ontwikkelingen die belangrijk zijn voor de klantervaring in de nabije toekomst. Daar zullen bedrijven en organisaties iets mee moeten:

  • Toenemend publiek bewustzijn
  • De value-based customer verwacht iets van bedrijven
  • Innovaties in betalen, maar iedereen erbij houden
  • Wie wil AI — kunstmatige intelligentie?
  • Algoritmen anticiperen eigenlijk op vooroordelen
  • Goed voor het individu, het collectief én de wereld!
  • Toenemende aandacht voor diversiteit
  • De kern: de klant wil gewoon beter geholpen worden.

 

Pas op! Spookfacturen op herhaling!

Pas op! Spookfacturen op herhaling!Het programma ‘Opgelicht?!’ van AVROTROS berichtte onlangs weer over de door vele ondernemers ontvangen spookfacturen voor registratie domeinnamen. Dit is een regelmatig terugkerende vorm van oplichting waarvan ‘Opgelicht?!’ zoals gezegd al vaker melding heeft gemaakt. Met het voorbeeld in de illustratie is te zien dat de oplichters schaamteloos gebruik maken van een reeds gebruikt template om maar weer eens een nieuwe poging te doen.

Laat je dus niet misleiden door de ‘officiële, formele’ presentatie en vooral: BETAAL NIET!

Ben jij winterklaar voor je smartphone?

Ben jij winterklaar voor je smartphone?Het seizoen van winterkou en nattigheid is niet lekker voor je smartphone. Als smartphone gebruiker kun je daar gelukkig wel op anticiperen door de winterse omstandigheden in de gaten te houden. Door te zorgen dat je de telefoon zo min mogelijk belast.

Kou verzwakt de accu en een oplaadbeurt gaat minder lang mee. Hoe kouder, hoe lager de capaciteit. Het beste wat je kunt doen is dan ook zorgen dat je de telefoon op temperatuur houdt door hem in je broekzak of binnenzak te doen.

 

Smartphone en E-mail prima koppel voor online verkoop!

Smartphone  +  E-mail prima koppel voor online verkoop!Het Nationaal E-mail Onderzoek 2019 laat zien dat e-mail nog steeds een belangrijke rol speelt bij de keuzes van consumenten. Zeker 59 procent van Nederlanders deed naar aanleiding van een mailing een aankoop en als e-mail van een webshop komt zelfs 73%. Overigens leest meer dan de helft van de Nederlanders (54%) de e-mail op een smartphone.

En via dezelfde smartphone doet inmiddels 31% van de Nederlanders zijn online aankopen (22% in 2018).

 

36 procent van de Nederlanders vinden het ronduit prettig om mailings te ontvangen met aanbiedingen die aansluiten op persoonlijke interesses.  

Verbeter je landingspagina’s

Verbeter je landingspagina’sEen landingspagina is een pagina binnen je website waarnaar je verwijst vanuit andere media. Denk aan een link vanuit social media, via een zoekopdracht of een online of offline campagne. Als er inderdaad bezoekers zijn ‘geland’ dan wil je optimaal profiteren van hun interesse. Hieronder een aantal tips die daarbij kunnen helpen.

  • Zorg voor focus en een consistente samenhang met de informatie die de aanleiding is  voor het bezoek.  
  • Maak een Call to Action (CTA) die de gebruiker aanspoort tot verdere actie.
  • Check de techniek; controleer de laadtijd van de pagina en zorg dat afbeeldingen goed gecomprimeerd zijn. 
  • Zorg voor een mobiele variant die ook goed is. 

Door gebruik like-button is een website verantwoordelijk voor datadeling met Facebook

Door gebruik like-button is een website verantwoordelijk voor datadeling met FacebookVolgens het Europees Hof is een website gedeeltelijk verantwoordelijk voor de dataverzameling van Facebook. Door het gebruik van Facebook code (likeknop, facebook-pixel, shareknop) maakt de website het verzamelen van gegevens mogelijk.   

Een website is echter niet verantwoordelijk voor de manier waarop Facebook die gegevens verwerkt.

Is er Facebook code aanwezig dan wordt er uitbundig verzameld. Het IP-adres is daarbij de kapstok waar alle verzamelde gegevens aan gehangen worden. En al is er (nog) geen naam, de gegevens die over IP-adres X verzameld worden leveren een steeds verfijnder profiel op van de gebruiker(s) van IP-adres X. En op basis van die gegevens wordt gepoogd gebruikers te verleiden tot of te overtuigen van al het mogelijke.

Een effectieve webpagina samenstellen: Core Model

Een effectieve webpagina samenstellen: Core ModelHoe maak je de essentiële pagina’s van je website effectief? Met het ‘Core Model ’ zorg je dat bezoekers vinden wat zij zoeken - antwoorden - maar zorg je ook dat jij je business goals haalt.  

 

Maak een klik relevant

Bezoekers komen vaak niet eens meer op de homepage maar bijvoorbeeld via een zoekmachine of via social media op een webpagina. Creëer daar dus al adequate informatie die de weg wijst naar het antwoord dat ze zoeken. Maak je pagina’s vervolgens helder van structuur zodat bezoekers makkelijk hun doelstelling halen en jij een goed rendement haalt uit hun acties.

 

Hoe weet ik wat belangrijk is?

Met de Core Model-methode krijg je een goed inzicht hoe je webpagina’s moet samenstellen. Door een duidelijk onderscheid te maken tussen de insteek van de gebruiker en die van de webeigenaar achterhaal je de overlap in belangen. In die overlap beteken je iets voor elkaar en dat moet dan ook de inhoud bepalen van de specifieke webpagina. Je moet dus achterhalen wat het doel van de gebruikers is. Probeer je te verplaatsen in de wensen en behoeften van je gebruiker en stem daar op af.

Vind gratis afbeeldingen met nieuwe zoekmachine van Creative Commons

Vind gratis afbeeldingen met nieuwe zoekmachine van Creative CommonsCreative Commons is een non-profitorganisatie die het vrij gebruik van creatief werk promoot.

Met de zoekmachine CC Search, zijn ongeveer driehonderd miljoen afbeeldingen met een Creative Commons-licentie te vinden. Deze afbeeldingen met Creative Commons-licenties zijn onder variërende voorwaarden vrij te gebruiken.

Het merendeel van de ongeveer 300 miljoen afbeeldingen is afkomstig van fotodienst Flickr en de rest komt via musea zoals het Rijksmuseum beschikbaar. Ze willen uiteindelijk toe naar 1,4 miljard werken bestaande uit onder meer afbeeldingen, tekst- en audiobestanden.

Gebruikers kunnen zoeken op aanbieders en de verschillende Creative Commons-licenties.

De cookiewall/-muur mag niet meer!

De cookiewall/-muur mag niet meer!Onlangs maakte de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) bekend dat een cookiewall een overtreding is van de AVG. De dwingende pop-up voldoet niet aan de eisen die gesteld worden in de AVG.

De eisen voor een geldige toestemming zijn namelijk:

  • vrijelijk gegeven – er mag geen druk of een nadeel zijn bij geen toestemming
  • ondubbelzinnig – er moet een duidelijke actieve handeling zijn
  • geïnformeerd – de keuzes moeten duidelijk zijn voor de gebruikers
  • specifiek – het moet eenduidig zijn waar een gebruiker wel en niet toestemming aan verleent

Afwijzing van tracking- of volg-cookies mag absoluut niet tot gevolg hebben dat de toegang tot een website wordt geweigerd volgens de AP.  Wat gaat het worden? Hoewel deze regels nu zijn vastgesteld is...

YouTube neemt maatregelen tegen misbruik van het platform

YouTube neemt maatregelen tegen misbruik van het platformDe sociale media kunnen steeds meer rekenen op kritische aandacht voor hun doen en laten. Daarbij spelen de algoritmes een belangrijke rol en door de afwezigheid van transparantie over hun functioneren tasten we in het duister over hoe die rol gespeeld wordt. Het is echter wel bekend dat er met die algoritmes geld verdiend moet worden! Zo zorgen ze ervoor dat op basis van het kijkgedrag de bezoekers steeds meer van hetzelfde te zien krijgen.

De kijker moet worden vastgehouden en daarvoor wordt vaak steeds extremere content aangeboden... 'down the rabbit hole'...

Met een opvouwbare mobiel heb je boeken echt in de ‘pocket’!

Met een opvouwbare mobiel heb je boeken echt in de pocketSamsung, Huawei, Motorola, LG, Google en Microsoft zijn allemaal bezig met de opvouwbare telefoon. En het lijkt er binnenkort echt aan te komen. Vooral de aankondiging van Google dat Android dit gaat ondersteunen zal veel andere fabrikanten meenemen in deze ontwikkeling. Twee grote voordelen springen hierbij in het oog:

Brexit gedoe schept veel onzekerheid voor webshops

Brexit gedoe schept veel onzekerheid  voor webshops

Voor de e-commerce sector kan een no-deal zeer nadelig worden en kosten zullen zeker ten laste komen van Europese en Britse consumenten en bedrijven. Een no-deal zou meteen negatief kunnen uitpakken voor alle Europese de pakketzendingen. De Nederlandse werkgevers pleiten voor een Brexit uitstel als daardoor een deal mogelijk wordt.

 

Lees verder voor een aantal denkbare problemen op een rij:

De e-Privacy Verordening (ePV) wordt de volgende stap

De e-Privacy Verordening (ePV) wordt de volgende stapAl bekomen van de AVG? Blijven opletten! Er komt alweer een nieuwe privacywet aan: e-Privacy Verordening (ePV). Voluit heet die: Verordening van het Europees Parlement en de Raad met betrekking tot de eerbiediging van het privéleven en de bescherming van persoonsgegevens in elektronische communicatie. Rond 2020 verwacht men de definitieve wetteksten.

 

Dit is een bijzondere wet die straks voorrang heeft op de AVG-wet en een vervanging is van de richtlijn betreffende elektronische communicatie uit 2002 (!).

Facebook-pixel? Medusa plaatst die alleen als de klant er om vraagt

Facebook-pixel? Medusa plaatst die alleen als de klant er om vraagtDe aandacht die er op dit moment is voor de Facebook-pixel is goed. Maar het is niet zo dat het om iets nieuws gaat.

Het is de wens van elke adverteerder om zo ‘persoonlijk’ mogelijk te adverteren. Door surfgedrag te analyseren kan dit doelgerichter.

Google opent strijd tegen opdringerige reclames

Google opent strijd tegen opdringerige reclamesDoor opdringerige reclames uit te filteren met een adfilter.
Google wil rustigere banners om te voorkomen dat gebruikers add-ons van derden kiezen die advertenties uitschakelen. Met ruim 60 procent van alle browsergebruikers heeft Chrome veel invloed op de advertentiemarkt. Sites hebben Chrome nodig en genereren inkomsten uit advertenties van derden op hun site. Het is dus in het belang van sites en adverteerders om zich te voegen naar de wensen van Chrome.

De belangrijkste webdesigntrends voor een succesvol 2018

De belangrijkste webdesigntrends voor een succesvol 2018Een creatief design trekt de aandacht van de sitebezoeker en een heldere content houdt deze vast. Daarom, zorg dat een website eenvoudig en functioneel is met een up-to-date vormgeving. 

Recent onderzoek geeft aan waarom je dat zou moeten doen:

  • 48% van de bezoekers geeft aan dat het design van een website de belangrijkste factor is die de geloofwaardigheid van een site bepaalt.
  • 94% van de bezoekers geeft aan dat het design van een website een reden is om een site te wantrouwen.
  • 38% van de bezoekers verlaten een website als de lay-out saai of onaantrekkelijk is.
  • 67% van de bezoekers, leest wel de mooi vormgegeven delen maar negeert de saaie delen als ze 15 minuten op een website hebben.
  • 67% van de kopers zijn eerder geneigd te kopen van een site die ook een goede mobiele versie heeft.

Kijk verder en lees je hoe je dat aan kunt pakken.

 

Omnichannel retail wordt het nieuwe gewoon

Omnichannel retail wordt het nieuwe gewoonSommige producten laten zich prima online verkopen. Electronica, speelgoed en schoenen bijvoorbeeld. Maar dat je online iets kan verkopen betekent niet automatisch dat je ook een fatsoenlijk rendement kan maken. Omzet is nog lang geen winst. Hoe lang gaan investeerders en financiers nog denken dat er winst gaat komen?

De druk neemt toe en op dit moment blijkt dat de pure webshoppers als Coolblue, Bol en Wehkamp, worstelen met het 100% web businessmodel. Coolblue wil dan ook nog meer uitbreiden met fysieke winkels om zo meer dan één verkoopkanaal te hebben.

Online en offline gaan in 2018 prima samen. Omnichannel retail is het nieuwe gewoon.

  

Bijna 90 procent van de Nederlanders koopt weleens iets online en steeds meer mobiel

Bijna 90 procent van de Nederlanders koopt weleens iets online en mobiel wordt steeds belangrijkerOnderzoek over de eerste 6 maanden van 2017 wijst uit dat inmiddels bijna 90 procent van de Nederlanders weleens iets online koopt. De online kopers gaven gemiddeld zo’n 757 euro in dat half jaar en dit wordt alleen maar meer.
Nederlanders geven nu 23 procent van hun totale bestedingen uit aan producten en diensten via webshops. De verwachting dat is dat in vijf jaar groeit naar zo’n 35 procent.
Met name jongeren voorspellen een stevige toename van het online aandeel in hun uitgave en gebruik van de smartphone daarbij.

 

SEO-checklist voor je website

SEO-checklist voor je websiteGoogle kijkt op zijn eigen manier naar een website in hun streven om websites beter te maken. De sites die het goed doen worden beloond met een hogere ranking in de zoekresultaten. Met de aanpak van de zwakke plekken kun je dus een voorsprong nemen op de concurrentie.

 

De belangrijkste verbeterpunten hebben we op een rij gezet. Er is een onderscheid te maken tussen techniek, content en promotie.

Enkele van de genoemde aandachtspunten zijn: de snelheid van de website, is de site aangemeld bij Google Mijn Bedrijf, teveel keywords, geen prikkelende inhoud geplaatst, gebruik de gratis Google Search Console om je website te verbeteren…

 

Maar er is meer, bekijk het allemaal.

 

Een jaar 'No More Ransom' en bijna 30.000 gegijzelde apparaten gedecodeerd

Een jaar 'No More Ransom' en bijna 30.000 gegijzelde apparaten gedecodeerdNo more Ransom is het samenwerkingsverband tussen de politie, beveiligingsbedrijvenen 109 partners en is naar eigen zeggen erg succesvol. Een jaar geleden zette dit Team High Tech Crime de site nomoreransom.org online om zo gezamelijk ransomeware te bestrijden.

Ransomware is een vorm van malware die de computer van de slachtoffers vergrendelt of hun data versleutelt. Hierna wordt losgeld geëist om de controle over het getroffen apparaat of de bestanden terug te krijgen. Ransomware is een grote bedreiging voor de rechtshandhaving in de EU. 

 

Betaaltermijn grote bedrijven naar maximaal 60 dagen

Betaaltermijn grote bedrijven naar maximaal 60 dagenDankzij het initiatief van Betaalme.nu geldt er per 1 juli 2017 een maximale betaaltermijn van 60 dagen. Met name grote bedrijven maakten misbruik van hun machtspositie en hadden daarmee een negatief effect op de financiële positie van kleine ondernemingen. Betaaltermijnen van 90 of zelfs 120 dagen zijn nu verleden tijd.

 

Als een contract toch een langere betaaltermijn bevat dan is die afspraak ‘nietig’ en geldt automatisch een betaaltermijn van 30 dagen. Bijna 50 grote bedrijven en instellingen doen inmiddels mee aan Betaalme.nu en het ministerie van Economische Zaken ondersteunt dit initiatief.
Hoewel het nu in de wet is vastgelegd kan de praktijk natuurlijk altijd weerbarstiger blijken. Want wat voor keuze maak je wanneer je als kleine zelfstandige uit commercieel oogpunt op je rechten gaat staan maar dit ook gelijk het einde van de handelsrelatie betekent?

 

Thought leader: krijg aandacht door je expertise

Thought leader: krijg aandacht door je expertiseThought leadership betekent dat een individu of bedrijf in een specifiek vakgebied wordt gezien als autoriteit met een toonaangevende expertise. Deze ‘gedachte leider’ heeft een positie waarbij een dienst of product dat deze ‘thought leader’ aanbiedt kan rekenen op extra aandacht en bovengemiddeld vertrouwen. Het is dus commercieel interessant om als zodanig in beeld te komen in de markt waar je je op richt.

Dat kan al door berichten die jij interessant vindt te delen in je netwerk. We mogen veronderstellen dat je iemand bent die bij wilt blijven in het vakgebied en regelmatig het een en ander leest. Hierbij vorm je je een mening over de inhoud van een artikel. Als je het een interessante bijdrage vindt aan je vakgebied deel je het bericht met anderen. Door hier een doorgeefluik te zijn van relevante berichten profileer je je vanzelf als expert. Maar hoe doe je dat precies? 

 

De interactie met digitale informatie zal veranderen met calm technology

De interactie met digitale informatie zal veranderen met calm technologyZoals iedereen kan waarnemen lijken veel mensen te worden verzwolgen door hun smartphone. Het gebruik leidt immers vaak tot een zekere afwezigheid door buitensluiting van de omgeving. De oorzaak ligt in het feit dat de interactie met de digitale informatie uitsluitend via schermen plaatsvindt. Wat niet minder zal worden omdat er steeds meer valt te raadplegen via een mobieltje.

 

Calm technology zegt daarover: ‘mensen moeten met de digitale wereld kunnen interacteren, zonder de fysieke uit het oog te verliezen’. Technologie moet in de toekomst voornamelijk in onze periferie, de grenzen van ons aandachtsveld, blijven. Alleen wanneer nodig, moet het zich verplaatsen naar het middelpunt van onze focus. Lees verder over 'Behapbare informatie met één oogopslag', 'Maak het menselijk' en ' Gebruik alle zintuigen'.

 

De belangrijke retail-verkoopkanalen van nú: web, mobiel, social media en winkel

De moderne consument laat zich vooral verleiden door retailers die consumenten een consistente en toch verrassende beleving bieden op de plekken waar die zich begeven. De aanbieders doen dit door de actuele retail-verkoopkanalen goed op elkaar te laten aansluiten. Denk aan: web, mobiel, social media en winkel.

Beeldinformatie verwerken we 60.000 keer sneller dan tekst

Beeldinformatie verwerken we 60.000 keer sneller dan tekstMet de overdaad aan informatie die sites aanbieden gaat de gebruiker automatisch filteren en oppikken wat het gemakkelijkste is om op te nemen. Van alle menselijke communicatie is 93% procent visueel en tekst wordt door 81% van de mensen slechts vluchtig bekeken.
Beeldinformatie verwerken we 60.000 keer sneller dan tekst. Mensen leren bijvoorbeeld 40% beter als er ondersteuning is van beeldmateriaal en berichten met visuele content worden 94% vaker gelezen.
Visuele content heeft een groter effect en daarom zal visuele communicatie een steeds belangrijkere rol krijgen in de communicatie en de marketing. Zo maakt 85 procent van de consumenten een keuze over de aanschaf van een product na het zien van een productvideo.

 

5 Tips!

Online verkoop via smartphone groeit gestaag

Online verkoop via smartphone groeit gestaagHet aantal  online kopers in Nederland in het derde kwartaal van 2016 was 11 miljoen. Ze deden samen 41,65 miljoen aankopen en besteedden daarbij € 4,48 miljard. Een stijging van 28% ten opzichte van dezelfde periode in 2015.

mobiele sites - webshops

Wat wil een sitebezoeker? De vier micro-momenten van Google

Wat wil een sitebezoeker? De vier micro-momenten van GoogleConsumenten willen vooral dat hun behoeften in het moment bevredigd worden. Zorg dus als bedrijf voor informatie op het juiste moment en in de juiste context.

 

Zeker de millennial beschouwt de smartphone als een verlengstuk van zichzelf, bijna 90 procent draagt zijn smartphone dan ook dag en nacht bij zich. De momenten dat iemand naar zijn telefoon grijpt kennen doorgaans vier concrete karakteristieken. De vraag is altijd:

  • ‘ik wil iets doen’,
  • ‘ik wil ergens heen’,
  • ‘ik wil iets kopen’ of
  • ‘ik wil iets weten’.

Deze interactiemomenten heeft Google inmiddels gedoopt tot micro-momenten. Kleine momenten waarin de consument open staat voor informatie van bedrijven en zich, al dan niet bewust, laat verleiden. Om een voorbeeld te geven: 82 procent zegt in de winkel een aankoopbeslissing te nemen op basis van online informatie.

Google top3 ranking-factoren: content, links en RankBrain

Google top3 ranking-factoren: content, links en RankBrainZoekmachines willen snel en overzichtelijk resultaten aanbieden die het meest relevante, unieke en betrouwbare antwoord kunnen geven op een vraag of behoefte.

Dat is namelijk wat gebruikers zoeken:

1 - het antwoord op een vraag

2 - het antwoord op een behoefte

3 - of iets wat deze twee dichterbij kunnen brengen.

 

Wat kun je met je site daar aan bijdragen?

Registratie voor .shop-domein nu mogelijk

Registratie open voor .shop-domeinE-commerce ondernemers kunnen nu wereldwijd een .shop-extensie claimen voor hun bedrijf. Tot eind augustus hebben veel grote merken hun domein al kunnen vastzetten in de voorregistratie – denk aan .ford of .gucci. Deze merkextensies zullen niet algemeen beschikbaar zijn.

De top 5 browsers voor Windows 10

Webwereld maakt melding van een test van een aantal browsers op Windows 10. Het levert een opmerkelijk rijtje op.

Naast de bekende Edge van Microsoft, Chrome, Firefox en Opera respectievelijk op plaats 5, 4, 3 en 2 wordt daar ook de ons onbekende browser Vivaldi genoemd. Deze Vivaldi komt nota bene als beste uit de test!

6 Belangrijke punten bij het verzenden van nieuwsbrieven

6 Belangrijke punten bij het verzenden van nieuwsbrievenStap 1: Kies voor de nieuwsbrief een prikkelende titel die gretig maakt.

Stap 2: Zorg dat de afzender wordt herkend.

Stap 3: Stuur op het moment dat de ontvanger wil en kan lezen.

Stap 4: Speel in op de ontvanger.

Stap 5: Blijf je nieuwsbrief testen en verbeteren.

Stap 6: Werf nieuwe adressen met toestemming.

 

Bekijk het overzicht.

 

5 belangrijkste regels voor een webshop

5 belangrijkste regels voor een webshopAls webshopeigenaar heb je veel verplichtingen. Je moet bepaalde informatie geven, je website moet aan bepaalde vereisten voldoen en bovendien hebben klanten bij een webshop meer rechten dan in een 'gewone' winkel.

Informeer je over het verschil met gewone winkels, de verplichte informatie, productkenmerken die je moet vermelden, cookies en privacygegevens en hoe handig algemene voorwaarden zijn.

Websites worden in een F-vorm gelezen

Websites worden gelezen in een F-vorm Jacob Nielsen onderzocht  in 2006 met eye-tracking camera’s hoe bezoekers van een website de webpagina bekeken. Uit dit onderzoek concludeerde hij dat deze mensen teksten op webpagina’s niet woord voor woord lezen maar de pagina via een vast patroon bekijken. Dit patroon heeft de vorm van een F en heet daarom in het Engels F-shaped pattern en in het Nederlands F-vorm.

De goede kleuren kiezen voor je website

De goede kleuren kiezen voor je websiteKleur heeft een belangrijke impact op de bezoekers van je website. Terwijl mensen in gemiddeld 90 seconden een oordeel vellen over een product, bestaat dit oordeel ook nog voor 85% uit de beleving van kleur.

 

Kleuren leiden tot verschillende emotionele reacties. Ze leiden tot een bepaald gevoel, het gevoel dat een bezoeker heeft bij jouw website.
Het is dus goed om eens stil te staan bij de basis kleur(en) van de website.
De psychologische associaties van kleuren kunnen bepaalde emotionele reacties opwekken.
Wat betekenen alle kleuren nou precies?

Verschillende uitkomsten web statistieken

https://medusa.nl/N189-Verschillende-uitkomsten-web-statistieken.htmlProgramma’s die web statistieken produceren trekken snel de aandacht van de beheerder van een site. Want wie is er niet nieuwsgierig naar het verkeer op zijn site? Zo kennen we natuurlijk Google Analytics als gegevensverzamelaar maar er zijn er natuurlijk meer, zoals  AWStats en Webalizer.

Waarom geven ze niet dezelfde resultaten? 

Zoekmachines die uw privacy wél waarborgen!

Zoekmachines die uw privacy wél waarborgen! Google is onmiskenbaar de meest gebruikte zoekmachine met 3,5 miljard zoekopdrachten per dag. Google verdient er veel geld mee, met name door de keuzes van de gebruiker te verzamelen en daarop met aansluitende advertenties en selectieve zoekresultaten op te reageren. De gebruiker is als individu wellicht niet bekend maar heel veel van zijn privézaken zijn dat wel.

Voor degene die dat niet wil zijn er privacy vriendelijke zoekmachines als: Duckduckgo, Startpage.com en Ixquick.com. Deze zoekmachines bewaren IP adres en zoekwoorden niet en maken dus geen bezoekersprofiel.

Vanaf 1 januari 2016 geldt een meldplicht voor datalekken

Vanaf 1 januari 2016 geldt een meldplicht voor datalekkenOp 1 januari 2016 is voor organisaties (bedrijven én overheden) de ‘meldplicht datalekken’ ingegaan. Elke organisatie moet binnen drie dagen een (ernstig) datalek melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

 

We spreken van een datalek bij toegang tot, vernietiging, wijziging of vrijkomen van persoonsgegevens bij een organisatie zonder dat dit de bedoeling is.

 

Voorbeelden van datalekken zijn: een kwijtgeraakte USB-stick met persoonsgegevens, een gestolen laptop of een inbraak in een databestand door cybercriminelen. U hoeft een datalek alleen te melden als dit leidt tot ernstige gevolgen voor de bescherming van persoonsgegevens.

Microsoft stopt ondersteuning oude versies Internet Explorer

Microsoft stopt ondersteuning oude versies Internet ExplorerGebruikers van Internet Explorer hebben nog vijf weken om een nieuwere versie van de browser te installeren. Microsoft stopt op 12 januari namelijk de ondersteuning voor oude versies.

Over verplichte vermelding van KvK-nummer en btw-nummer

Communiceren doe je als ondernemer op velerlei wijzen. Op papier maar ook digitaal. Over de laatste vorm heeft ook de wetgever nagedacht en wetgeving geformuleerd.

Hier een overzicht van wat de wet vereist bij uw communicatie uitingen.

E-mail nog steeds een succesverhaal!

e-mailmarketingEen onderzoek onder 300 e-mailmarketing deskundigen toont aan dat volgens hun bevindingen e-mail een zeer goede bijdrage kan leveren aan de omzet van een bedrijf.

  • 17% van de ondervraagden meldt dat er 5,1% tot 10% van de omzet mee wordt gegenereerd
  • 15% van de ondervraagden spreekt van 10,1 % - 15%
  • 14% zegt 15,1% - 20% en
  • 13% beweert zelfs 20,1% - 25% van de totale omzet met e-mail te realiseren!

Lees meer over de Medusa oplossingen voor e-mail nieuwsbrieven.

Google heeft meer mobiele dan desktop zoekopdrachten

Het aantal mobiele zoekopdrachten via Google overstijgt inmiddels het aantal zoekopdrachten via de desktop. Daarbij worden schermen kleiner dan 6 inch als ‘mobiel’ aangemerkt.

De verschuiving houdt een uitdaging in voor Google, omdat zoeken ook kan in apps van retailers als Amazon. In dat geval krijgen consumenten geen Google advertenties meer te zien.

 

Bron: Emerce

 

Heeft je WordPress site een back-up? Maak ‘m!

Onderzoek van CodeGuard wijst uit dat gebruikers van WordPress sites zelden een back-up maken. Terwijl er in het verleden tal van aanvallen zijn geweest waarbij de inhoud volledig of gedeeltelijk is gewist.
Slechts 21 procent van de WP gebruikers maakt een back-up en 22 procent heeft geen idee hoe je dat moet doen. Hoewel er back-up plugins zijn, gebruikt 76% van de WP gebruikers die niet en zegt 22 procent ronduit dat het niet belangrijk is.

UTM of waar komen mijn website bezoekers vandaan?

Iedereen wil graag bezoekers op zijn site. Daarvoor kun je digitale activiteiten ontwikkelen zoals bijvoorbeeld een nieuwsbrief of een Facebookbericht om zo te proberen het bezoekersaantal te verhogen. Zo kun je in een nieuwsbrief een link plaatsen die naar meer informatie leidt over een onderwerp op je eigen site, waarmee je een lezer de mogelijkheid biedt om naar je site te gaan.

Maar hoe weet je nu waar die bezoeker vandaan komt? Van de nieuwsbrief of de Facebook pagina?

Klanten Rabobank en ING kunnen digitaal incasso's machtigen

Via internetbankieren kunnen zij online toestemming geven voor een eenmalige of doorlopende machtiging van bijvoorbeeld een webwinkel of een telecomprovider. Het is voor hen niet langer nodig om een handtekening op papier of ingescande handtekening te verstrekken.

Fabrikanten Android mobieltjes updaten hun eigen browsers vaak niet

Veel producenten van Android telefoons zijn ijverig met het installeren van een eigen browser. Helaas zijn ze minder bekommerd om het actueel houden van deze browser. Dit is echter wel noodzakelijk om de browser veilig te houden voor de gebruikers.

 

Storing bij Adobe laat kwetsbaarheid cloud diensten zien

Adobe is met zijn TypeKit net als Google Font voor talloze websites een leverancier van fonts vanuit de cloud. Hoe pijnlijk de afhankelijkheid van de cloud kan zijn laat Adobe vandaag zien doordat de fonts niet te vinden zijn voor de afhankelijke websites.

De betreffende sites vallen nu terug op de ouderwetse lettertypes als Arial (geb. 1982) en Georgia (geb. 1996) omdat Adobe's webfontdienst TypeKit eruit ligt. Medusa doet dat anders.

 

Wil je waardering van Google voor je mobiele site?

Als op je mobiele telefoon in een pagina de tekst veel te klein is, de link moeilijk is in te tikken of je moet alle kanten heen scrollen om de website goed te kunnen bekijken dan is de betreffende site niet erg mobiel vriendelijk. Dit kan behoorlijk frustrerend zijn op een mobiele telefoon of tablet.
Sinds 21 april 2015 gaat Google het makkelijker maken voor mensen die informatie zoeken op mobiele apparaten.

WordPress heeft de wachtwoorden van 100.000 accounts ‘proactief’ gereset

WordPress heeft de wachtwoorden van 100.000 accounts ‘proactief’ gereset. Aanleiding was de diefstal van 5 miljoen Gmail-wachtwoorden.

Nieuwe regeling etikettering voor levensmiddelen

Vanaf 13 december 2014 zijn er nieuwe regelingen omtrent de etikettering bij levensmiddelen en voedingssupplementen. Sinds 13 december 2011 was het al mogelijk om de etiketten aan te passen, maar over een maand is het een verplichting. Wanneer je dit niet op orde hebt kun je een boete krijgen van maximaal € 4.500,- .

Voor webshop houders geldt deze regeling ook. Webshop houders moeten nu veel meer informatie geven bij elk product dat ze verkopen. De website bezoeker moet voor aanschaf van het product geïnformeerd zijn over verschillende zaken:

WordPress veruit favoriet bij hackers

Geen CMS-systeem wordt vaker aangevallen dan WordPress. Dat blijkt uit onderzoek van Imperva.

WordPress websites liggen 24,1 procent vaker onder vuur dan websites met andere systemen.

Minder cookiemeldingen!

Een kleine week geleden werd bekend gemaakt dat de VVD, PvdA, CDA, SP,

PVV en D66 instemden met het verbeteren en vereenvoudigen van de cookiewet.

13 juni treedt de nieuwe EU wetgeving voor webshops in werking

Eigenaren van webshops dienen door deze wijziging in de wet een paar belangrijke zaken in hun webwinkel en algemene voorwaarden wijzigen. Zorg er dus voor dat je webwinkel en algemene voorwaarden tijdig aan deze nieuwe regels voldoen. Waakhond OPTA kan je anders een boete opleggen die kan oplopen tot maar liefst € 450.000,-

Zorg voor een goede beveiliging

Het is betrekkelijk eenvoudig om aan de belangrijkste beveiligingsvoorwaarden te voldoen en daarmee je website tegen digitale inbrekers te beschermen . 100% waterdichte bescherming kan jammer genoeg niet, maar wanneer je e.e.a. in acht neemt, is de kans dat je website wordt gehackt behoorlijk verminderd!

Met servicecontract altijd up-to-date

Het internet is voortdurend in ontwikkeling, nieuwe technologieën komen beschikbaar en andere raken in onmin. Ook in het kat-en-muis spel tussen hackers, spammers en beveiligers ontstaan regelmatig updates van browsers met aangescherpte beveiligingsfeatures. Uw website en het achterliggende content managementsysteem moeten ingericht zijn om al die ontwikkelingen te kunnen volgen. Dat kan alleen als we de vinger aan de pols houden. Om die reden biedt Medusa servicecontracten aan om dit op maandelijkse basis te controleren.

Betalingstermijnen wettelijk vastgelegd

De betalingstermijnen bij overeenkomsten tussen bedrijven en tussen bedrijven en overheden worden wettelijk vastgelegd. Nu wordt alleen gesteld dat de betalingstermijn 'niet onredelijk' mag zijn.

Deze wijziging zou aanvankelijk per 1 januari 2013 worden doorgevoerd, maar dit is uitgesteld tot 16 maart.

Europese versie van iDeal van start

Betalen met Ideal, superhandig. Uitzoeken, bestellen en direct afrekenen. Ook wel eens gedacht dat het toch wel heel fijn zou zijn als er een internationale versie zou bestaan? Vanaf juni 2012 wordt deze wens werkelijkheid; consumenten kunnen vanaf dat moment betalingen doen met de Europese tegenhanger van Ideal, Mybank.

Medusa aanwezig op beurs: Business Meeting Brabant

Business Meeting Brabant is dé ontmoetingsplek voor regionale ondernemers om zakelijke contacten te leggen, te verstevigen maar ook dé plek om kennis te vergroten over actuele -voor de business relevante- ontwikkelingen.

Nieuwe E-mail Code van DDMA en Thuiswinkel.org

DDMA en Thuiswinkel.org hebben in samenwerking met werkgeverskoepel VNO-NCW een nieuwe Code E-mail opgesteld die vanaf 1 januari 2012 in werking treedt.

'Behoefte aan mobiele en Europese variant iDeal'

Er is behoefte aan een standaard voor mobiele betalingen en een Europese variant van iDeal, waarvan de beschikbaarheid omhoog moet. Webwinkeliers zouden het recht moeten krijgen om 100 procent vooruitbetaling te eisen van klanten.

Google past zoekalgoritme drastisch aan

Google is een offensief gestart tegen content farms, sites met minderwaardige content die de zoekmachine manipuleren. Het veranderde algoritme heeft een impact van 11,8 procent op de zoekresultaten.

Efficiënte communicatie en onderhoud

Medusa vindt goede communicatie met haar vaste klanten erg belangrijk. Om deze communicatie verder te verbeteren hebben we voor onze eigen klanten een speciaal extranet ontwikkeld om wijzigingsaanvragen en offerteaanvragen met bijbehorende notities en afspraken te kunnen vastleggen en beheren.

E-factuur - digitaal rekeningen versturen

Papieren facturen zijn als het aan staatssecretaris De Jager van Financiën ligt niet meer nodig. Sinds februari 2009 mogen rekeningen per mail verstuurd worden. Elektronische facturen zijn net zo veilig en leveren een flinke besparing op in handling, papier- en verzendkosten.

Webwinkels vrezen fraude rond feestdagen

Webwinkels vrezen de dupe te worden van frauderende online kerstshoppers.
Dat zegt Edwin Entius van Global Ecommerce, een adviesbureau voor webwinkels, tegenover De Telegraaf. Steeds meer mensen zouden de creditcardebetaling van hun aangeschafte kleding of elektronica op eenvoudige en slinkse wijze ongedaan maken.

CBS: aantal online-kopers stijgt sterker dan in de twee jaar daarvoor

Ons land telt 8,8 miljoen online-kopers in de leeftijd va 12-74 jaar. Dat is ruim een miljoen meer dan vorig jaar. Ook het aantal frequente webshoppers steeg sterk, tot zes 6 miljoen landgenoten. Vakanties zijn het populairst.

Een Open Kijk op Kantoorautomatisering

Medusa wil als lid van de OSBC u graag uitnodigen voor het seminar van 9 november waarbij het gebruik van Open Source software binnen organisaties centraal staat.

Buma/Stemra vraagt draconisch bedrag voor embedden muziek

Auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra presenteerde begin oktober haar nieuwe brochure Fair Play. In die brochure zijn de spelregels vastgesteld voor het gebruik van muziek op internet.

Afhakende online shoppers vaak gewoon voorzichtige kopers

65 procent van de online shoppers wacht een dag of langer voordat men de aankoop doet. Dit komt naar voren in het onderzoek van softwarebeveiliger McAfee: ‘Digital Window Shopping: The Long Journey to Buy’. De uitkomsten uit het onderzoek zijn gebaseerd op 163 miljoen online transacties.

Marketeer gelooft in persoonlijke instrumenten

Nederlandse marketeers geloven het meest in marketinginstrumenten waarmee een persoonlijk contact mogelijk is met de doelgroep. Internet, mond-tot-mond reclame en Twitter worden daarnaast het meest genoemd als veelbelovende marketinginstrumenten voor de toekomst. Dit blijkt uit een onderzoek van Multiscope onder 961 marketeers uit haar B2B panel.

Spamverbod en nieuwe regels bij telefonische verkoop

De Telecommunicatiewet is gewijzigd. Twee van de wijzigingen zijn van belang voor ondernemers: het spamverbod per mail en fax naar zakelijke ontvangers en nieuwe regels voor telefonische verkoop.

Bing nieuw gezicht van Live Search

Microsoft heeft de opvolger van haar zoekmachine Live Search gelanceerd. Met ‘Bing' hoopt de softwaregigant uit Seattle terrein te herwinnen op aartsrivaal Google. De nieuwe lancering gaat gepaard met een publiciteitscampagne waarin naar verluidt 100 miljoen dollar wordt geïnvesteerd.

Google toont lokale zoekresultaten

Google heeft een grote wijziging doorgevoerd in haar Local Search algoritme. Binnen Local Search ligt de focus op het tonen van resultaten die geografisch gezien dicht bij de locatie van de zoeker liggen. Lokale resultaten werden eerder enkel getoond wanneer men zocht op een zoekterm in combinatie met duidelijke geografische locatie.

Crisis drijft bakstenen winkels naar het web

Met de economische crisis bevinden zich steeds meer koopjesjagers online. Dit is volgens Jurrien Kerstholt dé tijd om conversie te verhogen: "Dat geldt vooral voor cross channel retailers."

Opta, ‘tell a friend’-systemen en spam

Met ‘tell a friend’-systemen kunnen bezoekers vrienden op de hoogte stellen van bijvoorbeeld informatie over een product of een aanbieding. Er gelden vier voorwaarden als u zo’n systeem wilt toepassen.

Microsoft brengt Internet Explorer 8 uit

Microsoft brengt op 19 maart de definitieve versie van Internet Explorer 8 uit. De browser houdt zich beter aan webstandaarden dan voorgangers. Goed nieuws denkt u maar niets is minder waar.

Online thuiswinkel markt groeit 24% ondanks financiële crisis

In 2008 is de totale omzet voor online consumenten bestedingen uitgekomen op € 4,85 miljard, een groei van 24% in vergelijking met 2007. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2008-2, het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen door Blauw Research in samenwerking met Thuiswinkel.org.

Consument heeft weinig vertrouwen in online gebruik creditcard

Consumenten blijken nog steeds huiverig te zijn voor online creditcardgebruik, zo blijkt uit onderzoek van F-Secure (leverancier van veiligheidssystemen). Over het algemeen voelen consumenten zich wel zeker bij het verrichten van online bankieractiviteiten.

Online marketing is populair bij webwinkels

Van de Nederlandse webwinkels zet 86,4% online marketing in en 49,5% vertrouwt uitsluitend op internet als marketingkanaal.

Google Maps voor PC en mobiele telefoon in Nederland geïntroduceerd

Google heeft begin oktober 2006 met Google Maps een nieuwe service geïntroduceerd in Nederland, die het mogelijk maakt lokale informatie op te zoeken, zoals bedrijven en diensten. Google Maps kan zowel via PC als mobiele telefoon gebruikt worden. Zo kunt u informatie opzoeken voordat u weggaat, maar ook onderweg via uw mobiel. Deze innovatieve service maakt gebruik van de gegevens van externe data- en informatieleveranciers, in combinatie met lokale informatie van gespecialiseerde websites en Google's index van miljarden webpagina's. Hierdoor wordt het nog eenvoudiger om de juiste informatie te vinden.

Google veruit meest gebruikte zoekmachine

Google staat nog altijd stijf bovenaan als het gaat om het zoeken op internet. 95 Procent van de Nederlanders gebruikt Google wel eens, ilse volgt op ruime afstand (9 procent).

Currence neemt iDEAL over van banken

Met ingang van 1 november is Currence de nieuwe eigenaar van internetbetaalmiddel iDEAL. De Nederlandse banken die iDEAL vorig jaar oktober op de markt brachten, hebben het betaalproduct vandaag officieel overgedragen aan Currence dat al eigenaar is van PIN, Chipknip, Acceptgiro en Incasso/Machtigingen.

Mag dat op Internet?

Op andermans computer rondkijken, via Kazaa de nieuwste muziek downloaden, even een scriptie kopiëren van Internet. Gewoon wat klikken, of zware Internetcriminaliteit?

Periodiek onderhoud aan uw website

Bent u er al achter dat uw website eigenlijk nooit af is? Bezoekers van uw site beoordelen uw organisatie op basis van de content die ze aangeboden krijgen en hoe makkelijk deze informatie te bereiken is. Relevante, actuele content en een gebruiksvriendelijke interface zijn een absolute noodzaak. Ook heeft een website een voortdurende interactie met de internetwereld. Google indexeert en evalueert regelmatig uw site, spambots infiltreren op steeds slinkser wijze en de weergave in nieuwe browsers blijkt telkens weer een verrassing. De overheid doet ook een duit in het zakje als het gaat om aanpassingen op het gebied van de regelgeving.

Wilt u verrassingen voorkomen, dan is een regelmatig controle van de site op diverse onderdelen aan te bevelen. Medusa kan op vrijblijvende basis een inventarisatie maken van dreigende problemen voor uw website en suggesties bieden voor oplossingen.

'Tell a friend' onder voorwaarden toegestaan

'Tell a friend'-systemen op websites zijn onder voorwaarden toegestaan, maken de Opta en het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) vandaag bekend in een gezamenlijk rechtsoordeel.

Medusa en Plexus gaan samen verder

Internet dienstverleners Medusa, Medusa Usage Advice B.V. en Plexus ICT B.V. hebben besloten om per 1 augustus 2006 de werkzaamheden te bundelen. Samen gaan we verder onder de naam Medusa, Media Usage Advice B.V.

Oprichting Open Source Business Club

Op 1 juli heeft de officiële oprichting plaatsgevonden van de Open Source Business Club (OSBC). De OSBC is een initiatief van Syntens in Eindhoven en een tiental Brabantse IT bedrijven en organisaties waarvoor open source software een belangrijke rol speelt in de bedrijfsvoering en/of dienstverlening.

Medusa Office - nieuwe webbased applicatie voor MKB

Tijdens een telefoongesprek met uw klant alle eerdere gesprekken en afspraken bij de hand hebben; een actueel urenoverzicht per project of mederwerker; een gezamelijk afspraak plannen; op vakantie toch even die dringende vraag beantwoorden.
Herkent u deze situaties?

Medusa Office biedt het MKB de oplossing om de vele processen rondom uw relaties, projecten en personeel helder vast te leggen, inzichtelijk en beheersbaar te maken.

Medusa Office is als webbased applicatie optimaal bereikbaar vanaf elke werkplek met internetverbinding. Installatie van aparte software is overbodig. De gangbare breedbandverbindingen zijn ruimschoots voldoende om prettig en snel met de applicatie te kunnen werken. Op het gebied van veiligheid en betrouwbaarheid zijn diverse oplossingen voor handen om gegevens bijvoorbeeld te versleutelen en de data volgens een strak schema te backuppen.

Waarom accessibility?

Wist u dat in Nederland ruim 625.000 mensen niet goed kunnen zien en 20.000 mensen zelfs helemaal niets kunnen zien? Het internet is juist voor mensen met een functiebeperking hét medium om informatie op te zoeken of in contact te komen met anderen. Helaas wordt er bij het ontwikkelen van websites onvoldoende of zelfs geen rekening gehouden met de beperkingen van deze mensen. Medusa en Reëlle (communicatiemanagementbureau uit Best) willen hier gezamenlijk verandering in brengen.

Grote verschillen in zoekgedrag Nederlanders in 2003

Nederlanders zoeken bij zoekmachines op één woord en klikken vanuit de resultaten door indien het website-adres ze bekend in de oren klinkt.

Gebruik elektronische handtekening nog toekomstmuziek?

Vanaf eind mei 2003 is de elektronische handtekening voor de wet geregeld, waardoor de digitale krabbel nu dezelfde status heeft als een papieren ondertekening

Meer dan website bouwen alleen

"Vitaal Grijs" is de Brabantse aanpak voor een vernieuwend ouderenbeleid: een nieuwe kijk op het ouder worden, waarbij behoud van zelfstandigheid en de 'empowerment' van ouderen centraal staan.

Investeringsaftrek voor het maken van een website is mogelijk.

Onze accountants hebben uitgezocht of de realisatie van een website in aanmerking komt voor de investeringsaftrek.

Website voor Businessclubs

De meeste businessclubs, relatienetwerken, serviceclubs, ondernemersverenigingen hebben als doel hun leden met elkaar in contact te brengen en het organiseren van aansprekende activiteiten. Om dit proces goed te faciliteren, heeft Medusa een Businessclub website ontwikkeld met eigen gezicht en een afgewogen functionaliteit. Met beperkte investeringen kunnen clubs voorzien in een efficiente dienstverlening richting leden.

Gehandicapt toegankelijkheid

Voor mensen met een handicap is het gebruik van Internet vaak een probleem. Blinden, slechtzienden of mensen met motorische handicap stuiten regelmatige op websites die voor hen ontoegankelijk zijn ondanks het gebruik van hulpmiddelen zoals brailleregels en speciale browserinstellingen. Toch is dit niet nodig.
Naar bovenkant pagina