Medusa.nl ALTIJD EEN PASSENDE WEBOPLOSSING

Online marketing is populair bij webwinkels

Dat blijkt uit het onderzoek `Zoekmachinemarketing in de thuiswinkelbranche 2009`, uitgevoerd door bureau Traffic Builders in samenwerking met MarketShare. De belangrijkste doelstelling voor het inzetten van online marketing is het genereren van leads (35,9%), gevolgd door de online verkoop van producten (23,3%). Voor 17,5% is het vergroten van de online zichtbaarheid het belangrijkste doel.

Van de respondenten is 62% zeer tevreden over de resultaten van zoekmachine-optimalisatie en 47,3% is tevreden over de resultaten van adverteren in zoekmachines. De financiële crisis heeft bij 76,5% van de respondenten geen invloed op de investeringen in online marketing, 64,2% zal in 2009 zelfs meer investeren in zoekmachineoptimalisatie dan in 2008. De bestedingen aan offline media blijven gelijk, en 41,8% van de webwinkels geeft dit jaar minder uit aan print media.

Brancheorganisatie Thuiswinkel.org telde begin 2008 zo`n 20.000 webwinkels in Nederland. De online consumentenbestedingen kwamen vorig jaar uit op 5,5 miljard euro. Vergeleken met 2007 is dat een toename van 25%. De reguliere detailhandel noteerde een omzetgroei van 2,7%.


Heb je een vraag over websites?Wij helpen je graag verder, vrijblijvend en kosteloos!
Neem gerust contact met ons op.

  Bel ons op 040-7470070

  Mail ons met een vraag of... om gebeld te worden.

Zegt het
voort!

Product aanbod

Berichten

Naar bovenkant pagina